Kwartaalborrel grote voorjaarsschoonmaak

woensdag 10 april 2019, De Zaak Vught

De jaarcijfers voor 2018 zijn op orde. Is je administratie ook al bijgewerkt?

Elk jaar doen zich de nodige veranderingen voor binnen een onderneming. Denk aan: een nieuwe lening, aflossing, overname, verhuizing, samenwerking of juist de beëindiging ervan. Elke wijziging kan van invloed zijn op je administratie. Weet je zeker dat jij alle bestaande regelingen en contracten hebt afgestemd op de nieuwe situatie?

Tijdens onze kwartaalborrel op 10 april geven je tips hoe je je administratie het beste een update kunt geven. We hebben ook een handige check ontwikkeld waarmee je direct weet of jouw bedrijf door recente veranderingen risico’s loopt.

We praten je bij over waar jij op moet letten. En zoals je van ons gewend bent, brengen we je in de sfeervolle ambiance van De Zaak Vught graag in contact met andere ondernemers. Daarmee is onze Kwartaalborrel ook een ideale plek om te netwerken.

Datum & tijd
woensdag 10 april vanaf 17.00 uur

Locatie
De Zaak Vught
Taalstraat 40
5261 BE Vught

Deelname is niet meer mogelijk

Actualiseren van je contracten

Jij staat niet stil!

Bij de meeste ondernemers zijn contracten ooit voor hen geregeld? Prima natuurlijk. Waar het om draait, is dat de inhoud nog steeds voldoet aan jouw huidige situatie. Want jij als ondernemer staat immers niet stil. Dat geldt ook voor je onderneming.
Te vaak zien wij op basis van jaarcijfers dat ondernemers onnodig risico lopen, omdat niet alles goed op papier is vastgelegd. Of omdat zaken niet zijn geüpdatet.

Na je jaarcijfers komt je administratie!

Nu je jaarcijfers voor 2018 op orde zijn, is je administratie aan de beurt. Zijn er afgelopen jaar zaken veranderd binnen je onderneming? Denk aan: een verhuizing, een overname, een samenwerking of juist de beëindiging ervan? Zelfs het aangaan van een nieuwe lening kan effect hebben op bestaande regelingen of contracten in je administratie. De hoogste tijd dus voor de jaarlijkse update van je administratie.

Lenen van je eigen onderneming

Als voorbeeld noemen we leningen van je eigen onderneming. Leen jij weleens geld van je eigen onderneming? Hoe verwerk je dit in je boekhouding? De Belastingdienst is extra alert op de hoogte van rekeningen-courant. Ook overboekingen tussen aandeelhouder en vennootschap worden strenger onder de loep genomen. In de praktijk zien we helaas te vaak dat ondernemers meer risico lopen op een navordering, forse boete of zelfs faillissement dan ze denken. Dit komt mede doordat belangrijke contracten binnen hun onderneming niet op orde zijn of zelfs ontbreken.

Een handige check voor jou!

Bij De Jong Accountants en Adviseurs helpen we je hier graag mee. We hebben een handige check voor je bedrijf
waarmee je direct antwoord kunt krijgen op die belangrijke vraag: loop jij geen risico door verouderde contracten in je administratie?

We kijken onder meer naar:

  • aandeelhoudersovereenkomst,
  • arbeidsovereenkomst DGA en partner
  • managementovereenkomst
  • rekening courant-overeenkomst
  • rekening courant-overeenkomst gelieerde maatschappijen
  • interne huurovereenkomsten
  • leningen overeenkomsten (u/g en o/g)

En indien relevant ook naar:

  • de toepassing stichting administratiekantoor
  • check op voorwaarden en rente van bankfinancieringen.

Wil je hier mee over weten? Neem dan contact op met Mark Rebbens of Koen de Jong. Wij helpen je graag vooruit!